Jeśli szukasz informacji o tym jak wygląda panel reklamowy TikTok – jakie są możliwości targetowania, ustawienia kampanii, bidowania – to trafiłeś idealnie. Zapraszam do zapoznania się z możliwościami panelu self-served jaki mamy dostęp w Polsce w czerwcu 2020.
Jeśli masz jakieś pytania odnośnie panelu reklamowego – napisz w komentarzu – postaram się na nie odpowiedzieć.
Cele kampanii
Tutaj w porównaniu z Facebookiem widzimy zdecydowanie ograniczony wybór pod kątem celów kampanii. Widać, że TikTok stawia na razie przede wszystkim na formaty trafficowe oraz na wsparcie aplikacji mobilnych. Co z wizerunkiem? Do tego celu służą przede wszystkim formaty reklamowe, które są odpalane w ramach kampanii uruchamianych przez pracowników TikToka.
Testy A/B
Podobnie jak w panelu Facebook Ads Managera na początku ustawiania kampanii można włączyć możliwość przeprowadzenia testu A/B (jeszcze nie testowałem tej funkcji, nie podzielę się póki co szczegółami).
Struktura kampanii
Tutaj zero zaskoczeń – TikTok w ramach swojego systemu korzysta z analogicznej jak Facebook struktury kampanii z podziałem na ad sety oraz reklamy.
Targetowanie
To co pewnie bardzo Cię ciekawi – jak można targetować reklamy na TikToku?
Mamy tutaj możliwości pod kątem demograficznym:
Standardowo: lokalizacja, płeć, wiek – ale w podziale na grupy wiekowe, oraz język.
Pewnie nie będziesz zdziwiony, że TikTok daje możliwość dodania zainteresowań poprzez wybór jednej z wielu kategorii (na screenie wszystkie się nie zmieściły niestety – a może i dobrze? ).
W kampaniach na Facebooku zwłaszcza pod instalacje aplikacji mobilnych bardzo przydatna jest możliwość wyboru systemu operacyjnego smartfona. TikTok daje podobne możliwości:
Ciekawostka jest taka, że można też dodać targetowanie opierając się na cenie urządzenia – ciekawe na ile skutecznie to działa i jakie może przynosić rezultaty
To, co mnie martwi, że TikTok nie pokazuje na razie twardych danych o wielkości TG. Widzimy tylko informacje na bazie kolorków – czy nasza grupa nie jest zbyt mała.
Automatyczna optymalizacja treści reklamy
I tutaj kolejna analogia do Facebooka: zamiast Dynamic Creative Optimization mamy Automated Creative Optimization, który działa (na bazie opisu) dokładnie w ten sam sposób.
Ad tags
To, czego nie znajdziecie w Ads Managerze a jest na TikToku to możliwość dodania tagów, które rzekomo pomagają algorytmom systemu reklamowego z dotarciem z treścią do określonej grupy, potencjalnie najbardziej zainteresowanej reklamą. Do przetestowania – jestem ciekaw rezultatów.
Ponadto jak widać ze screenu – można w tym momencie usunąć możliwość komentowania reklamy.
Placementy
Jeśli chodzi o wybór placementów albo można zostawić opcję „Automatic placement” – znaną również Facebooka albo wybrać samemu Placementy. De facto sprowadza się to do wyboru różnych serwisów społecznościowych ByteDance. Także biorąc pod uwagę, że Vigo, Helo czy Pangle nie są wcale znane w naszym kraju tak nie mamy tu zbytniej możliwości customizowania kampanii.
Timing kampanii
I tu bez zaskoczeń. Możliwość wyboru budżetu dziennego lub na całą kampanię. Istnieje również możliwość wyboru poszczególnych godzin w ciągu dnia, kiedy będzie emitowana nasza reklama.
Bidowanie
I tutaj bez zaskoczeń – w porównaniu z Facebook Ads Managerem – bardzo podobne ustawienia.
Podsumowanie
W skrócie: wygląda na to, że TikTok w dużej mierze zbudował interfejs systemu reklamowego na bazie rozwiązań Facebooka. Z pewnością pomoże to ekspertom ds. Facebook Ads w łatwy sposób się przesiąść na nową platformę. Warto zaznaczyć, że panel reklamowy TikToka w formie self-served jest dostępny w Polsce dopiero od kilkunastu tygodni. Myślę, że możemy spodziewać się w nim dużo zmian w nadchodzących miesiącach.
Jeśli masz jakieś pytanie odnośnie panelu reklamowego – daj znać w komentarzu. Jeśli ciekawi Cię jak wyglądają możliwości raportowania kampanii w serwisie TikToka – napisz, jeśli będzie duże zainteresowania to przygotuję kolejny tekst na ten temat.
Czy warto korzystać z reklamy na TikToku?
Tu nie ma łatwej odpowiedzi. Natomiast zachęcam Cię do przesłuchania podcastu „Reklama w mediach społecznościowych”, gdzie podpytuję o potencjał reklamowy TikToka różnych ekspertów social media (wypowiadają się Monika Czaplicka, Franciszek Bazyli Georgiew, Edwin Zasada).