Reguła 20% tekstu na Facebooku – aktualizacja

Reguła 20% tekstu na Facebooku – aktualizacja

Parę tygodni temu nagle pojawił się news „Facebook znosi regułę 20 procent tekstu na grafice”. Jak wtedy informowałem była to nieoficjalna informacja – nie potwierdzona przez Facebooka. Dziś po raz pierwszy pracownicy Facebooka oficjalnie potwierdzili zmiany.

Co i kiedy się zmienia?

  1. Zmiany następują od 8 czerwca.
  2. W dalszym ciągu będzie aktywne narzędzie Overlay Tool (od 8 czerwca w lekko zmienionej formie) – pozwalające sprawdzić czy kreacje nie zawiera zbyt dużej ilości tekstu.
  3. Reklamy z dużą ilością tekstu nie będą blokowane – jednak nie oznacza to, że będzie można prowadzić kampanie przy ich pomocy. Facebook twierdzi, że takie reklamy „nie będą wyświetlane lub będą uzyskiwać niewiele wyświetleń”.

Co się nie zmienia?

  1. Generalnie Facebook deklaruje, że ich podejście do ilości tekstu na reklamie nie zmienia się – tzn. na swoim serwisie nie chcą masy reklam z dużą ilością tekstu – przypominających ogłoszenia.
  2. W dalszym ciągu przygotowując reklamy należy dbać o minimalizowanie ilości tekstu na grafikach.
  3. W dalszym ciągu w ilość tekstu wliczają się: logotypy, liczby, znaki wodne.
  4. Zasada „20% tekstu” wciąż nie dotyczy: zdjęć produktów (opakowań produktów), książek, okładek czasopism etc.

Podsumowując: Facebook z jednej strony komunikuje zmianę ale de facto tak jak podkreślałem od kilku tygodni z perspektywy przygotowywania kreacji praktycznie nie ma tutaj zmian. Z punktu widzenia osoby prowadzącej kampanię – należy będzie uważniej analizować statystyki wyświetleń – już teraz Facebook nie wyświetli prostego komunikatu „reklama zablokowana” – samemu będzie trzeba się domyślić, że reklama nie wyświetla się z powodu złej kreacji.

W ostatnim czasie krążyło po sieci wiele niepotwierdzonych oficjalnie informacji – przez to część klientów i agencji uważa, że kreacje graficzne będą mogły teraz zawierać dużo tekstu – dlatego podziel się tekstem ze znajomymi, żeby ich wyprowadzić z błędu :)

 

 

2 thoughts on “Reguła 20% tekstu na Facebooku – aktualizacja

    1. Marcin a w momencie kiedy próbujesz się skontaktować z supportem Facebooka przez formularz kontaktowy w Ads Managerze to odblokowują Ci takie reklamy?

Odpowiedz na „paidsocialAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *