Parę tygodni temu nagle pojawił się news „Facebook znosi regułę 20 procent tekstu na grafice”. Jak wtedy informowałem była to nieoficjalna informacja – nie potwierdzona przez Facebooka. Dziś po raz pierwszy pracownicy Facebooka oficjalnie potwierdzili zmiany.
Co i kiedy się zmienia?
- Zmiany następują od 8 czerwca.
- W dalszym ciągu będzie aktywne narzędzie Overlay Tool (od 8 czerwca w lekko zmienionej formie) – pozwalające sprawdzić czy kreacje nie zawiera zbyt dużej ilości tekstu.
- Reklamy z dużą ilością tekstu nie będą blokowane – jednak nie oznacza to, że będzie można prowadzić kampanie przy ich pomocy. Facebook twierdzi, że takie reklamy „nie będą wyświetlane lub będą uzyskiwać niewiele wyświetleń”.
Co się nie zmienia?
- Generalnie Facebook deklaruje, że ich podejście do ilości tekstu na reklamie nie zmienia się – tzn. na swoim serwisie nie chcą masy reklam z dużą ilością tekstu – przypominających ogłoszenia.
- W dalszym ciągu przygotowując reklamy należy dbać o minimalizowanie ilości tekstu na grafikach.
- W dalszym ciągu w ilość tekstu wliczają się: logotypy, liczby, znaki wodne.
- Zasada „20% tekstu” wciąż nie dotyczy: zdjęć produktów (opakowań produktów), książek, okładek czasopism etc.
Podsumowując: Facebook z jednej strony komunikuje zmianę ale de facto tak jak podkreślałem od kilku tygodni z perspektywy przygotowywania kreacji praktycznie nie ma tutaj zmian. Z punktu widzenia osoby prowadzącej kampanię – należy będzie uważniej analizować statystyki wyświetleń – już teraz Facebook nie wyświetli prostego komunikatu „reklama zablokowana” – samemu będzie trzeba się domyślić, że reklama nie wyświetla się z powodu złej kreacji.
W ostatnim czasie krążyło po sieci wiele niepotwierdzonych oficjalnie informacji – przez to część klientów i agencji uważa, że kreacje graficzne będą mogły teraz zawierać dużo tekstu – dlatego podziel się tekstem ze znajomymi, żeby ich wyprowadzić z błędu
Zmieniło się to, że się prawie nic nie zmieniło. Mnie najbardziej boli, że FB blokuje mi reklamy z okładką książki, która zawiera dużo liter (książka o kaligrafii).
Marcin a w momencie kiedy próbujesz się skontaktować z supportem Facebooka przez formularz kontaktowy w Ads Managerze to odblokowują Ci takie reklamy?