6 nowych rozwiązań remarketingowych, które powinieneś stosować w swojej strategii reklamowej

6 nowych rozwiązań remarketingowych, które powinieneś stosować w swojej strategii reklamowej

Tak jak wielokrotnie pisałem – Facebook tak szybko wprowadza zmiany w swoim systemie reklamowym, uruchamia nowe formaty, udostępnia dodatkowe opcje dla reklamodawców, że wielu reklamodawców nie nadąża za tymi zmianami. Stąd dzisiaj chciałbym Wam zwrócić uwagę na całkowicie nowe (część z nich będzie dostępna dla wszystkich reklamodawców lub przez API dopiero pod koniec kwietnia) narzędzia remarketingowe w Facebook ads.

Video remarketing

Zacznijmy od rozwiązań remarketingowych video, które obecnie są już dostępne (przynajmniej dla części reklamodawców). Dotychczasowo remarketing z filmów video był dostępny na Facebooku w ograniczonej formie: można było wrócić z kolejnym komunikatem do osób, które obejrzały pierwsze 3 sekundy video (bardzo szeroko grupa… tylko czy nie zbyt szeroka?) lub 95% video (ta grupa z kolei nawet w dużych kampaniach była często niewielkich rozmiarów). Dodatkowo aby się pojawiły możliwości remarketingu przez długi czas konieczna była emisja video przy celu kampanii „Video views”. Część osób też zapominała włączyć na poziomie adsów tej opcji zbierania bazy remarketingowej z video.

Teraz to wszystko Facebook ułatwi, udostępniając jednocześnie 2 nowe rozwiązania:

1) Powiększona segmentacja bazy remarketingowej

Facebook wprowadza możliwość targetowania się do: osób które widziały 3 sekundy lub 10 sekund video, ponadto z naszymi reklamami będziemy mogli wrócić do osób, które widziały 25%, 50%, 75% lub 95% video. Jakie może mieć to zastosowanie w praktyce? Jeśli mamy dwa spoty: 30′ i 15′ i zakładamy, że bardziej wartościowy jest dla nas ten pierwszy film to zaczynamy kampanię od jego emisji. Może się okazać, że część osób dotrwa np. tylko do 15 sekundy video podczas gdy główny benefit naszej oferty został przedstawiony kilka sekund później. Do takich osób (które wyraziły wstępne zainteresowanie naszą marką – bo zaczęły oglądać video i poświęciły na to 15 sekund… ale z jakiegoś powodu porzuciły oglądanie video) warto wrócić z krótszym filmikiem (np. 15 sekundowym), w którym główny benefit jest przedstawiony po 10 sekundach.

 

2) Zróżnicowanie konsumentów ze względu na moment odsłony

Od teraz będzie możliwe stworzenie w ramach naszej widowni kohort ze względu na datę zapoznania się z naszą reklamą. Innymi słowy będziemy mogli zdefiniować w jakim interwale czasowym konsument widział nasze video. Z zupełnie inną komunikacją powinniśmy docierać do osoby, które widziała nasz spot miesiąc temu a inną w stosunku do osoby, która zapoznała się z nim w przeciągu ostatnich 3 dni. „Świeżość” kontaktu z marką zdecydowanie powinna być uwzględniona w strategii działań komunikacyjnych.

 

Remarketing z osób odwiedzających stronę www

Ten obszar jest jeszcze w fazie testów. Możliwe, że takie opcje się pojawiły na Twoim koncie – jednak oficjalna premiera jest zapowiedziana dopiero na 26 kwietnia. Ponadto część z niżej opisanych rozwiązań będzie dostępna jedyna przez API. Zachęcam wszystkie firmy (typu FastTony, ROI Hunter czy Catvertiser) do zostawienia komentarza pod tym postem z informacją od kiedy udostępnią swoim użytkownikom te dodatkowe opcje.

 

3) Częstotliwość wizyt

W zależności od tego czy ktoś był na naszej stronie raz czy 5 razy w ciągu ostatniego tygodnia powinniśmy docierać do niego z innymi informacjami – i taką opcję udostępni Facebook w najbliższym czasie.

 

4) Remarketing ze względu na długość wizyty

W tym momencie (bez lekkiego kombinowania, które jest oczywiście możliwe) nasza baza remarketingowa nie uwzględnia aspektu jakości wizyty na stronie. A zupełne inaczej powinniśmy traktować te osoby, które na stronie spędziły 3 minuty vs. Ci którzy wyszli ze strony po 15 sekundach. Do tej pory można było określać jakość ruch na podstawie różnych eventów – teraz możliwe będzie określenie konkretnego interwału czasowego. Jeśli wiesz, że na Twojej stronie ktoś był przez 5 minut to istnieje duża szansa, że był skłonny do zakupu i był bardzo bliski… ale z jakiegoś powodu (może nie miał czasu? może chciał sprawdzić ofertę konkurencji? może działał ze smartfona) tego zakupu nie dokonał – do takich osób zdecydowanie warto wrócić (uwzględniając znacznie wyższe bidowanie vs. reszta odwiedzających naszą stronę www).

 

5) Cross device remarketing

Sam cross device remarketing nie jest rzeczą nową na Facebooku – był dostępny już wcześniej ale w trochę innej formie. Obecnie będzie można sobie zdefiniować grupę „Website audience” na podstawie tego czy wizyta nastąpiła na komputerze stacjonarnym czy za pomocą smarftona. Daje to bardzo ciekawe możliwości – już nie mogę się doczekać aż sam przetestuję moje nowe pomysły pod tym kątem :)

 

6) Wielkość koszyka

To co Facebook jeszcze udostępni to możliwość zdefiniowania wielkości koszyka za pomocą takich funkcji jak minimum, maksimum, suma, średnia. To pozwoli tworzyć takie grupy jak: „konsumenci, którzy w ciągu ostatnich 2 tygodni wydali co najmniej 100 PLN”. Bardzo ciekawa zmiana – grunt to teraz uruchomić swoją kreatywność, tak żeby przetestować różne strategie. Z mojej perspektywy to bardzo ważne usprawnienie, które może się mocno przełożyć na poprawę wyników kampanii performance’owych (w tym sprzedażowych, ale nie tylko).

 

A co Ty sądzisz o powyższych zmianach? Czy też widzisz duży potencjał w nowych rozwiązaniach? A może bardziej krytycznie ode mnie podchodzisz do tych innowacji? Daj znać w komentarzu.

 

Zdjęcie z artykułu pochodzi ze strony: http://startupstockphotos.com (free photos for startups, bloggers)

One thought on “6 nowych rozwiązań remarketingowych, które powinieneś stosować w swojej strategii reklamowej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *